2013. szeptember 4., szerda

Húsgombóc paradicsomszószban 2.



Eredetileg töltött paprikát szerettem volna, de rájöttem, hogy ha még esetleg kapok is valahol magyar értelemben vett paprikát aranyáron, a kölkök meg Lajos akkor sem fogják megenni töltve. Így maradtunk a húsgombócnál, ami egyébként pont ugyanabból a masszából készült, ami máskor fasírt szokott lenni, csak nem gombóc, hanem rúd alakban sütőben megsütve.
 
Hozzávalók:
 
Húsgombóchoz:
500 g darált sertéshús
500 g cukkini
2 tojás
fél közepes fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
fél kiskanál őrölt köménymag
2 kiskanál dijoni mustár
1 evőkanál zsír (zsírosabb hús esetén elhagyható)
1 kiskanál piros paprika
 
Paradicsomszószhoz:
1 kaliforniai paprika
2 x 140 g sűrített paradicsom konzerv (paradicsomlé is jó)
két evőkanál olaj vagy zsír
 
 
A cukkinit meghámozom, lereszelem a szintén meghámozott hagymával és fokhagyma gerezdekkel együtt. Szerencsére az én aprítógépemnek van reszelő funkciója is, szóval ez így hamar megy, de ennek hiányában nagylyukú sajtreszelőn ejtsük meg a műveletet.
 
A lereszelt zöldségeket összekeverem a hússal, és az összes többi hozzávalóval. Zsírt azért raktam bele, mert a húsra azt írták, hogy extra sovány, meg mert volt a hűtőben még egy kevés pecsenyezsír a sertéssült maradékaként. Persze elhagyható, de ártani sosem árt neki.
 
Nagyméretű gáztepsit kibélelek sütőpapírral, majd vizes kézzel gombócokat formázok a húsos masszából, és szépen sorban elhelyezem őket. Olajjal megkenegetem a tetejüket, majd  180 fokra előmelegített, hőlégkavarásos sütőben addig sütöm őket, míg szép aranybarnák lesznek kívülről.
 
A gombócokra várva gyorsan elkészíthető a paradicsomszósz. Egy lábosban megmelegítem az olajat, mikor már majdnem forró, hozzáöntöm a sűrített paradicsomot. Felöntöm annyi vízzel, hogy szósz állaga legyen, simára keverem. Tettem bele egy kaliforniai paprikát is megmosva, hosszában kettévágva, ettől legalább egy kicsit töltött paprika íze lett a szósznak, majd fedő alatt felforraltam és addig főztem, míg a paprika megpuhul.
 
A gombócokra ráöntve a forró szószt tálalom.  
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates