2012. december 7., péntek

Rakott karfiol paleo módra


Alig pár hónapja voltunk házasok, mikor egyszer rakott karfiolt készítettem vacsorára. Jól sikerült, mindkettőnknek ízlett, csak hát hatalmas mennyiség lett, ezért átvittem Maminak belőle, aki csak két sarokra lakott tőlünk. Másnap hallottam vissza Édesanyától: "Jó vót Valikám az a karfiol, amit a Gréta hozott, csak kár, hogy kimaradt belőle a rizs. De azért megettem, jó vót."
Így találtam én fel a paleo rakott karfiolt, csak nem tudtam róla. Azóta tejmentes is lett.

Idővel kidolgoztam egy még profibb (nekem finomabb) receptet, itt található.

Hozzávalók:
1 és egy fél közepes fej karfiol
700-800 gramm darált hús
zsír vagy olaj
1 vöröshagyma
pár gerezd fokhagyma
1 kanál sűrített paradicsom
só, bors
pirospaprika
50 gramm nyers, natúr kesudió
1 púpos evőkanál dijoni mustár
negyed citrom
1 tojás (tojáshelyettesítő porral kiváltható, ebben az esetben viszont nem paleo)

A kesudiót beleteszem a turmixgépbe, és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Hagyom ázni addig, míg a többit előkészítem.
A karfiolt rózsáira szedem, megmosom, sós vízben felteszem főni.
A darált húsból pörköltöt készítek, tehát a kockára vágott vöröshagymát zsíron megdinsztelem, lehúzom a tűzről, hozzáadom a pirospaprikát és egy korty vizet. Elkeverem, majd belerakom a húst, amit fakanállal szétválasztgatok, ne ragadjon össze. Hagyom, hogy a pörzsanyagot összekapja (Édesanyától tanultam ezt a kifejezést), elkeverem benne a paradicsompürét, sózom, borsozom, majd lefedve párolom. Én a vége előtt 5 perccel adom hozzá az apróra vágott fokhagymát, hogy az íze  megmaradjon, de van aki az elején, a vöröshagymát követően. A darált húsos pörköltöt zsírjára sütöm, nincs szükség nagy mennyiségű zaftra, mert eláztatja az ételt majd.
A beáztatott kesudiót összeturmixolom, és nem szűröm le! Ez a legjobb az egészben, a magtejek esetében a szűrés elég maceráns tud lenni. Hozzáadom a tojást, a citrom levét, mustárt, sózom, borsozom, majd egy korty vizet, hogy jól össze tudjam dolgozni. Ezt követően egy elég sűrű, inkább tejföl-szerű szószt kapok, amit én tovább engedtem vízzel addig, míg önthető lett, hogy be tudjam vele vonni az étel tetejét.
Hőálló tálba rétegenként belerakom a nagyobb szeletekre vágott karfiolt, húsos szószt, karfiolt, szószt, majd végül karfiolt. Ráöntöm a kesutejfölt, egyenletesen bevonva a zöldségeket. 180 fokos sütőben addig sütöm, míg szép színt nem kap a teteje.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates