2011. február 25., péntek

Puncs kocka

 


















Két tepsi piskótát sütünk, egyikből lesz az alja-teteje, a másikból a tölteléknek való. Aki használhat tojást, az készítsen egy darab, 4 tojásból és egy darab 5 tojásból álló piskótát a szokásos módon.
 
 
Tojásmentes változat:
 
 
Első piskóta:
2 bögre liszt (self raising flour)
1,5 bögre cukor
1,5 teáskanál szódabikarbóna
csipet só
10 evőkanál étolaj
1,5 bögre tej

 Habverővel csomómentesre keverem, én a 21 x 31 cm nagyságú tepsimben sütöttem 180 fokon 35 percig.

Második piskóta:
1,5 bögre liszt
3/4 bögre cukor
1 teáskanál szódabikarbóna
csipet só
6 evőkanál étolaj
1 bögre tej

Eljárás ugyanaz, mint az első piskótánál. Az elsőt, miután kihűlt, kettévágom, ez lesz az alja és teteje. A másodikat darabokra tépem, és elkészítem a tölteléket.

Töltelék:
2,5 dl tej
1 zacskó vaníliás pudingpor
20 deka vaj
10 deka porcukor
rum vagy rumaroma
2 evőkanál lekvár (lehetőleg piros ízű)
fél üveg meggybefőtt apróra vágva
kakaópor

A pudingot elkészítem a tejjel, majd kicsit kihűtöm. A vajat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a pudinghoz a vajas keveréket, plusz az összes hozzávalót - a lekvár kivételével - az apróra vágott piskótával. Kézzel "masszásítom", ízlés szerinti mennyiségű kakaóport szórok hozzá, csak annyira, hogy barna legyen. A sütemény alját képező piskótalapra rákenek egy kis lekvárt, majd a tölteléket elegyengetem rajta. Meglepő, de ez a massza egész rendesen viselkedik, könnyen formára igazítható, majd ráfektetem a szintén lekvárral - alulról - bekent felső piskótalapot.

Máz:
20 dkg porcukor
3 evőkanál citromlé
2 evőkanál meggylé

Simára keverem, majd a tésztára kenem, ha nem terül el magától, vizes kés lapjával segítek neki.

Az így összerakott süteményt hűtőben pihentetem pár órát, hogy összeálljon és megkeményedjen a cukormáz a tetején. Igazából másnap lesz finom, mikor jól összeérnek az ízek.



Emma a 11. szülinapjára puncs tortát kért, méghozzá nem is akármilyet: könyv alakban. A következő módon készült el:



Kettő darab 6 tojásból álló piskótalapot sütöttem, a szebbiket egy műanyag edény felhasználásával hűtöttem. Hidegen már reped, és fontos, hogy valami könnyű "tölteléket" használjunk ehhez a művelethez, ami nem nyomja le az alsó lapot.



 
 

A tölteléket és cukormázat ugyanúgy készítettem, mint korábban.



 

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Milyen az a piros izu lekvar?Piros szinu vagy valamilyen izu nem?

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates